Przewiń w górę

Centrala firmy Unilever, Hamburg

Drogi jako sieć.

Dane

Lokalizacja Strandkai 1/HafenCity Hamburg

Inwestor HOCHTIEF Projektentwicklung GmbH Hamburg

Architekci i projektanci Behnisch Architekten Stuttgart

Wykonanie Thomas Möller GmbH Reinbek

  • Dziedziniec budynku wygląda niemalże jak teren zewnętrzny.

    Dziedziniec budynku wygląda niemalże jak teren zewnętrzny.

  • Oznakowanie pięter na wyrazistym tle zapobiega utracie orientacji.

    Oznakowanie pięter na wyrazistym tle zapobiega utracie orientacji.

  • Mimo zadaszenia do wnętrza budynku przedostaje się dużo światła słonecznego.

    Mimo zadaszenia do wnętrza budynku przedostaje się dużo światła słonecznego.

  • Najwyższe piętro kompleksu Unilever zapewnia doskonały widok na dziedziniec.

    Najwyższe piętro kompleksu Unilever zapewnia doskonały widok na dziedziniec.

  • Strefy wspólne w budynku Unilever zachwycają kolorystyką.

    Strefy wspólne w budynku Unilever zachwycają kolorystyką.

  • Centrala firmy Unilever leży w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu rejsowego.

    Centrala firmy Unilever leży w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu rejsowego.

  • Imponująca hala wejściowa jest utrzymana w stylu nowoczesnego domu towarowego – zachęca do odkrywania.

    Imponująca hala wejściowa jest utrzymana w stylu nowoczesnego domu towarowego – zachęca do odkrywania.

  • Punkty spotkań są rozmieszczone na wszystkich piętrach i wszystkie są połączone z dziedzińcem.

    Punkty spotkań są rozmieszczone na wszystkich piętrach i wszystkie są połączone z dziedzińcem.

Pod adresem Am Strandkai 1 w Hamburgu, w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu rejsowego, znajduje się nowy budynek firmy Unilever, który swoim marynistycznym stylem doskonale wpisuje się w portowe otoczenie. Budynek ten pełni rolę łącznika – dynamicznie otwiera się na zewnątrz i do wewnątrz, nie chce imponować, ale zaprasza do wejścia, otwiera się na otoczenie, nowe idee oraz oczywiście na ludzi.

Cały parter budowli jest skonstruowany jako funkcjonalny punkt spotkań, miejsce rozmów umożliwiające nieskomplikowany kontakt osób odwiedzających z pracownikami firmy Unilever.

Dziedziniec jest miejscem, które ma oddychać i tym samym przyciągać wszystkich przebywających w budynku. Niezależnie od tego, z którego miejsca budynku – wzrok zawsze jest skierowany na zewnątrz. Przez szklane elewacje oraz ochronną, przejrzystą membranę o wysokiej twardości, która umieszczona jest przed elewacją, z każdego miejsca widać otoczenie: wodę i statki, niebo i centrum HafenCity.

Szklany dach dziedzińca i przejrzyste elewacje boczne zapewniają dopływ światła dziennego do wszystkich pomieszczeń. Wnętrza są pokryte jasnymi i przyjemnymi kolorami. W kontraście do neutralnej bieli rozpościerają się odcienie żółtego, pomarańczowego i zielonego, które nawiązują do kolorystyki przyrody w miesiącach letnich. Światło dzienne zostało uzupełnione o innowacyjne diody LED, które optymalizują gospodarkę energetyczną całego budynku. W diody LED zostały wyposażone również okrągłe obręcze świetlne, unoszące się po środku dziedzińca i pełniące rolę instalacji.

Nowa centrala firmy Unilever żyje dzięki swojej sieci – w dosłownym tego słowa znaczeniu. W różnych miejscach na różnych piętrach poszczególne poziomy są połączone mostami, schodami i kładkami, wyglądającymi niczym pleciona siatka. Umożliwia to swobodne połączenie otwartych i przestronnych biur rozmieszczonych na poziomach od 2. do 6.

Miejsca pracy w nowej centrali firmy Unilever są wszędzie. Od parteru po taras dachowy budynek należy do pracowników firmy. Na wszystkich poziomach można znaleźć punkty spotkań, które są wykorzystywane na zebrania.

Centrala Unilever została wybudowana zgodnie z zasadami kompleksowej, zrównoważonej architektury. Już w fazie projektowej, przy rozmieszczaniu poszczególnych poziomów, zwracano uwagę na dostateczny dopływ światła dziennego. Wysoka elastyczność budynku ułatwia jego dostosowanie do przyszłościowych wymogów, układ budynku oraz rozmieszczenie poszczególnych stref doskonale spełniają wytyczne dyktowane przez warunki mikroklimatyczne.

W tych i wielu innych aspektach centrala firmy Unilever spełnia wysokie wymogi zrównoważonej architektury, dlatego też została wyróżniona złotym medalem przyznawanym przez HafenCity. Zasługi w tym zakresie potwierdzają wyróżnienia World Architecture Festival Award dla "Najlepszego biurowca 2009" oraz Building Exchange (BEX) Award 2009.

Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w specjalistycznym czasopiśmie Bauwerk 10 (DBZ+BAUcolleg): Wyświetl jako dokument PDF(10 MB).

Zastosowane produkty