Przewiń w górę

Szkoła im. Gottharda Müllera, Filderstadt-Bernhausen, Niemcy

Żywy organizm przestrzenny dla nowoczesnej pedagogiki

Dane

Lokalizacja La Souterrainer Straße 9, 70974 Filderstadt-Bernhausen, Niemcy

Inwestor Miasto Filderstadt, Filderstadt, Niemcy

Architekci i projektanci Behnisch Architekten, Stuttgart, Niemcy

Wykonanie MW Form und Farbdesign, Hechingen, Niemcy

  • Różne środowiska sprzyjające nauce z otwartymi przestrzeniami zachęcają do komunikacji i wspierają naukę indywidualną, kooperatywną i społeczną.
Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

    Różne środowiska sprzyjające nauce z otwartymi przestrzeniami zachęcają do komunikacji i wspierają naukę indywidualną, kooperatywną i społeczną.

    Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

  • Nowo wybudowana szkoła podstawowa i społeczna, ukształtowana z jednej organicznej bryły, umożliwiła reorganizację niejednorodnych zasobów różnych budynków szkolnych w kampusie.
Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

    Nowo wybudowana szkoła podstawowa i społeczna, ukształtowana z jednej organicznej bryły, umożliwiła reorganizację niejednorodnych zasobów różnych budynków szkolnych w kampusie.

    Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

  • Intensywne kolory pomarańczowe, żółte, zielone i ziemiste tworzą żywy i stymulujący nastrój, a dodatkowo nadają odrębną tożsamość poszczególnym strefom nauki.
Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

    Intensywne kolory pomarańczowe, żółte, zielone i ziemiste tworzą żywy i stymulujący nastrój, a dodatkowo nadają odrębną tożsamość poszczególnym strefom nauki.

    Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

  • Przyjemne w dotyku, ciepłe materiały wysokiej jakości zapewniają dobre samopoczucie.
Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

    Przyjemne w dotyku, ciepłe materiały wysokiej jakości zapewniają dobre samopoczucie.

    Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

  • Dekoracje podkreśla dodatkowo wyrazista kolorystyka ścian.
Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

    Dekoracje podkreśla dodatkowo wyrazista kolorystyka ścian.

    Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

  • Aranżacja wnętrz, kolorystyka i materiały konsekwentnie odzwierciedlają pedagogiczną koncepcję szkoły uwzględniają potrzeby jej użytkowników.
Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

    Aranżacja wnętrz, kolorystyka i materiały konsekwentnie odzwierciedlają pedagogiczną koncepcję szkoły uwzględniają potrzeby jej użytkowników.

    Zdjęcie © David Matthiessen Fotografie

Zdjęcie tytułowe: © David Matthiessen Fotografie

Koncepcje wnętrz do pracy – i nauki – mogą dużo więcej niż „tylko” zapewniać funkcjonalne warunki wymagane od zabudowy. W najlepszym przypadku odzwierciedlają one również na wartości przy użyciu racjonalnych i bardzo subtelnych środków. Szkoła im. Gottharda Müllera w Filderstadt-Bernhausen pokazuje, co to oznacza.

Nowo wybudowana szkoła podstawowa i społeczna, ukształtowana z jednej organicznej bryły, umożliwiła reorganizację niejednorodnych zasobów różnych budynków szkolnych w kampusie. Zróżnicowana, transparentna przestrzeń zewnętrzna ma swoje odzwierciedlenie wewnątrz budynku.

Różne środowiska sprzyjające nauce z otwartymi przestrzeniami zachęcają do komunikacji i wspierają naukę indywidualną, kooperatywną i społeczną. Pomieszczenia lekcyjne, grupowe i wielofunkcyjne zostały zestawione w jednostki zgodnie z zasadą obowiązującą w domach edukacyjnych. Również korytarze budynku można wykorzystywać jako sale lekcyjne.

Dekoracje podkreśla dodatkowo wyrazista kolorystyka ścian. Intensywne kolory pomarańczowe, żółte, zielone i ziemiste tworzą żywy i stymulujący nastrój, a dodatkowo nadają odrębną tożsamość poszczególnym strefom nauki. Przyjemne w dotyku, ciepłe materiały wysokiej jakości zapewniają dobre samopoczucie. Dzięki temu nauczyciele i uczniowie mogą delektować się panującą atmosferą wszystkimi zmysłami.

Aranżacja wnętrz, kolorystyka i materiały konsekwentnie odzwierciedlają pedagogiczną koncepcję szkoły, uwzględniając potrzeby jej użytkowników.

Wykorzystane produkty